7 премудрощів онлайн-шопінгу

 

Онлайн-шопінг з кожним роком стрімко набирає популярність. Це розвага для шопоголіків та спасіння для мешканців невеликих населених пунктів, де не так багато місць, куди можна піти на модні закупівлі, проте точно є хоча б один склад популярної транспортної компанії. Якщо Ви ще досі побоюєтесь замовляти одяг онлайн, перегляньте наші поради.

 

 

1. Сім раз відміряй. Підготовка
Етап, однаково важливий як для новачків шопінгу, так і для тих, хто вже звик робити покупки онлайн. Маркетингові заходи дуже багатьох магазинів спрямовані на заохочення клієнтів саме до емоційного шопінгу. Щоденні шалені знижки, розпродажі, сам формат шопінг-клубів, які привчають нас купувати за графіком. Але подумайте, чи не занадто це дорогий вид розваг?  Йдеться про дуже важливі ресурси: Ваш час та гроші. До теми емоційних покупок ми ще будемо неодноразово повертатись. Підготовка до онлайн-шопінгу починається оффлайн. Варто оглянути гардероб, щоб визначитись, що саме треба докупити і до чого воно пасуватиме. Чи не стане цей конкретний одяг 15-м аналогічного фасону та кольору? Далі визначаємо приблизний бюджет та вирушаємо. Переходячи з пошуковика у черговий магазин, ніхто не розмірковує про те, наскільки їх багато. Зазвичай ми просто дратуємось, коли не можемо швидко знайти потрібний одяг. Коротко розглянемо переваги та недоліки поширених форматів магазинів.

Шопінг-клуби приваблюють клієнтів нескінченними розпродажами, різноманітним асортиментом та дуже лояльними умовами здійснення повернення. Але доставка зазвичай дещо відкладена у часі. Доведеться зачекати. Придбати речі можна після реєстрації.

Онлайнові «торгові центри» розміщують у своїй системі безліч продавців, за яких не несуть відповідальності. Тому звертайте увагу на свіжі відгуки про конкретний магазин.

Мультибрендові магазини пропонують широкий вибір одягу та швидку доставку, іноді мають шоу-руми (спеціальні приміщення, де за записом чи без можна все роздивитись і приміряти). Концепт-стори також зазвичай об'єднують декілька брендів або дизайнерів певного стилістичного напрямку. Монобрендові магазини – це онлайн-представництва окремих дизайнерів та виробників.

Якщо Ви колись полюбляли здійснювати шопінг-тури до Хмельницького ринку, у Харків до Барабашово чи на Одеський «7-й км», майте на увазі, що власники багатьох торгових павільйонів звідти вже давно мають онлайн-магазинчики зі звичним асортиментом.

Крім того, одяг можна успішно замовляти у соціальних мережах (найпопулярніші – Facebook та ВКонтакте) та на потужних сервісах приватних оголошень (KidStaff, OLX, «Клумба», «Шафа»).

Отож нехтувати підготовкою не варто. Хай емоційні покупки стануть приємним та рідкісним виключенням з цього правила.

 2. Гарній дівці – гарно й в пілці. Мода VS власний стиль
Обираючи нове вбрання, зважайте в першу чергу на власні потреби, а не на моду. Цікаво, що ми більше боїмось придбати щось немодне, ніж того, що річ не пасуватиме. У магазинах виробників більш зручно орієнтуватись в цьому плані, оскільки товари часто представлені колекціями. Тому, якщо ви побоюєтесь придбати неактуальну річ, просто обирайте одяг з нової колекції. У шопінг-клубах ризик придбати «застаріле» значно вищий, особливо на розпродажах типу «Повна ліквідація» чи «Останній екземпляр». Зауважимо, що за рекомендаціями стилістів модні (трендові) речі мають складати лише близько 10% всього Вашого гардеробу, якщо, звісно, Ви не світська левиця. Ще 20-30% – речі, які підкреслюють Вашу індивідуальність. Йдеться про одяг нестандартного крою чи кольорів, який погано комбінується з іншими речами і створює окремий цілісний образ зі спеціально підібраними аксесуарами. Особистості з культом одягу мають набагато більший процент таких речей. Нарешті, найбільша частка (60-70%) припадає на так звані базові речі (гарної якості, простого крою, нейтральних «базових» тонів), що добре комбінуються між собою. Про базовий гардероб ще поговоримо окремо, бо останнім часом цю ідею багато й несправедливо критикували. Головне правило: не купуйте модних речей, які точно не пасуватимуть вашій фігурі та барвотипу. Відтінок має підкреслювати риси обличчя, а не домінувати. Так само модель одягу має створювати гармонійний силует.

3. Як зверху погане, то всередині вдвоє. Про якість
Можливість не виходити з дому, яка є чи не головною перевагою онлайн-шопінгу, має й зворотній бік. Онлайн не можна взяти річ в руки та оцінити її якість. Тому звертайте увагу на опис товару. Обов’язково запитуйте про склад тканини, якщо він не вказаний в описі. Наприклад, словом «кашемір» виробники верхнього одягу все частіше позначають фактуру та назву тканини, але не її склад. У натуральні тканини багато виробників записують і віскозу, хоча хтось з покупців, може, її такою не вважає. Йдеться не тільки про комфорт під час носіння одягу, але й про догляд за ним. Деякі дуже ефектні речі потребують хімчистки.

Добре, якщо у вибраного Вами товару є детальний опис, фото з різних ракурсів, можливість збільшити фото. Пам’ятайте, що речі на моделях виглядають більш привабливо, ніж ті самі речі просто на білому фоні. Красивішим здається одяг, у якому модель рухається або позує у якійсь цікавій позі. До цього трюку дуже часто вдаються, фотографуючи спідниці, тоді вони видаються більш пишними, ніж є насправді, і тоді стає важко визначити силует.

4. Файна трава, але не на мого коня
Найбільший страх покупця полягає в тому, що не підійде розмір. Тому не ігноруйте таблиці розмірів, бо у багатьох виробників вони відрізняються. Добре, якщо на фото модель в одягу і вказані її параметри. Але крім 90-60-90 обов’язково звертайте увагу також на зріст. Якщо різниця з вашим зростом більше 10 см, річ може виглядати на Вас інакше, можливо, доведеться її підшивати. Це зайвий клопіт, а для деяких речей, наприклад, з асиметричним низом, просто не можливо. Хоча є й поодинокі магазини, які безкоштовно підганяють все по фігурі. Але це вже оффлайн-сервіс. Все більше магазинів, особливо мультибрендових, а також деякі провідні виробники встановлюють сервіс AstraFit – так звану онлайн-примірочну. Дуже зручна штука, користуйтесь обов’язково! Система зіставляє реальні розміри одягу з Вашими параметрами (треба вводити) та робить візуалізацію. На картинці Ви відразу побачите, як конкретна річ буде «сидіти», та чи підійде цей розмір саме Вам. Але йдеться все-таки про розмір, а не тип фігури.

5. Не дивися на личко, а питай про роботу. Телефон – наш вірний помічник
Хоча ми говоримо онлайн-шопінг, але поки його сміливо можна назвати телефонним. Завжди й у всіх випадках не соромтесь і телефонуйте, щоб дізнатися максимум інформації про свій вибір: наявність одягу, особливості доставки, знижки тощо. Консультанти шопінг-клубів та інших посередників, що не бачать речі, як і Ви, бо замовляють їх у виробників, зорієнтують з якихось загальних питань. Безпосередньо у виробників можна дізнатись про склад, тканину, можливість індивідуального замовлення, оновлення асортименту. У мультибрендових магазинах телефонну консультацію можуть надати стилісти. Зручною альтернативою телефону стає онлайн-чат на сайтах багатьох магазинів. Тільки не варто залишати повідомлень, спілкуйтесь лише з «живим» консультантом.

6. На тобі, небоже, що мені не гоже. Про повернення
Незважаючи на усю підготовку ризик придбати «не те» все ж існує. Тому завжди уважно вивчайте розділ «Повернення» перед тим, як відправити замовлення. Деякі виробники приймають назад лише речі з явними виробничими дефектами, тим самим порушуючи закон, але в такому випадку готуйтесь до зайвих клопотів під час змушення їх до консенсусу. Пам’ятайте про перелік речей, що не підлягають поверненню, наприклад, білизна, хоча є магазини, які її приймають. Найбільш лояльні умови повернення зазвичай у шопінг-клубах, бо емоційний шопінг гарантує великий відсоток речей, що не підійшли. Деякі мультибрендові магазини пропонують значно подовжений термін, протягом якого приймають речі: до 30 або навіть 365 днів! Багатьом з нас буває некомфортно повертати річ з деяких причин, але в цьому насправді немає нічого страшного. Дайте їй шанс знайти та порадувати нового власника.

7. Гроші рахувати – треба розум мати. Про ціну
Буває, що ціна одягу є дуже важливим фактором. Не відмовляйтесь відразу від покупки, якщо вподобане вбрання не вписується у бюджет. Спробуйте пошукати цю річ у декількох магазинах. Хоча роздрібні ціни у виробників та усіх посередників мають бути однаковими, буває по-різному. Іноді у виробників все-таки можна придбати одяг значно дешевше. Так само мультибрендові магазини часто проводять акції чи надають знижки, тоді ціна буває нижчою, ніж у виробника. Не слід лякатись назви «оптовий магазин одягу», навіть якщо про роздріб нічого не написано. Телефонуйте! Часто такі магазини пропонують незначну роздрібну націнку або невелике мінімальне замовлення (від трьох одиниць). Багато речей, які продаються в магазинах одягу середнього та низького цінового сегменту з широким асортиментом, але без зазначення виробника, можна знайти на сайтах хмельницьких, харківських та одеських оптовиків. Доведеться витратити час та багато телефонувати, але так можна зекономити до половини вартості! Тільки не забувайте, що оптовики найчастіше не приймають повернень. Якщо виробник одягу не вказаний, і ви не знаєте, як шукати конкретну річ в інших магазинах, можна спробувати пошукати фото у пошуку зображень Google і таким чином його встановити. Дизайнери та невеликі ательє можуть надати значну знижку у приватній телефонній розмові, особливо, якщо ви щиро розповісте, чому саме так вподобали їх одяг.

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0
Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0